KGS niektórzy porównują do urzędu centralnego. Nawet chciałoby się powiedzieć do Ministerstwa … Sportu. Skoro szacuje się stratę finansową Spółki w roku obrotowym 2024/2025 na ok. 600 mln złotych, wskazana byłaby racjonalizacja wydatków sponsoringowych, a przynajmniej powiązanie je z jakimiś realnymi efektywnymi skutkami dla Spółki. Nie tylko to nie następuje, ale wygląda na to, że wydatki dokonywane są bez żadnego pomysłu czy interesu Spółki.
3 lutego 2025 roku Klub Sportowy Polonia Warszawa pochwalił się, że:
Krajowa Grupa Spożywcza została oficjalnym partnerem naszej Akademii! To wyjątkowe wsparcie pozwoli nam jeszcze skuteczniej dbać o rozwój młodych zawodników, zapewniając im jeszcze lepsze warunki do treningu i sportowego rozwoju.
Krajowa Grupa Spożywcza to jeden z największych producentów żywności w Polsce, który dba o jakość i zdrowe nawyki żywieniowe. Współpraca z tak renomowanym partnerem to dla nas ogromne wyróżnienie i kolejny krok w stronę doskonalenia naszej Akademii.
Dziękujemy za zaufanie i cieszymy się na wspólną sportową drogę!
Oczywiście osoby podejrzliwe dopatrzą się w tej decyzji KGSu, podtekstu – Rafał Trzaskowski prezydent Warszawy, jest kandydatem Koalicji Obywatelskiej na prezydenta. Oczywiście to tylko zbieg okoliczności, tak samo jak finansowanie Pogoń Szczecin (okręg wyborczy Sławomira Nitrasa, ministra sportu z KO), GKS Wikielec (sponsorowany przez Ziemiar czyli spółkę wiceministra aktywów państwowych Zbigniewa Ziejewskiego z PSL) czy też Indykpol AZS Olsztyn (okręg wyborczy b. wiceministra aktywów państwowych, a dziś ministra nauki – Marcina Kulaska z Lewicy).
A może wreszcie zarząd KGS zainteresuje się Spółką, wynikami finansowymi w tym roku obrotowym i zrezygnuje z polityki zbiegów okoliczności sponsoringu sportowego z politycznymi czynnikami.