Site icon ZycieStolicy.com.pl

Jest przetarg na budowę linii tramwajowej do Wilanowa

tramwaj ztm

Dziś ruszył przetarg na budowę linii tramwajowej do Wilanowa. Zbudujemy 8 km nowej trasy, dzięki której mieszkańcy dzielnicy dotrą do centrum w ok. 30 minut – poinformowały Tramwaje Warszawskie.

Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wybór wykonawcy nowej trasy tramwajowej, która połączy Wilanów z centrum miasta. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem już w przyszłym roku rozpocznie się budowa.

Zbudujemy 8 km nowej trasy, dzięki której mieszkańcy dzielnicy dotrą do centrum w 30 minut – dziś podróż samochodem w godzinach szczytu trwa nawet 50 min. Zadbamy też o środowisko, tory obsadzimy trawą i rozchodnikiem

– powiedział cytowany w komunikacie prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Wilanów będzie już trzynastą stołeczną dzielnicą, która zyska połączenie tramwajowe.

Nowa trasa zacznie się na ul. Puławskiej przy ul. Goworka. Liczącą aż 22 metry różnicę poziomów w kierunku Dolnego Mokotowa tramwaj pokona ulicą Goworka i Spacerową. Następnie linia będzie przebiegać ulicami Belwederską i Sobieskiego w kierunku Miasteczka Wilanów. Dla trasy zaplanowano dwie odnogi. Pierwsza z nich będzie biegła wzdłuż ulicy Gagarina aż do Czerniakowskiej. To oddzielny projekt, który Tramwaje Warszawskie prowadzą wspólnie z Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji. W ramach umowy, która obejmie projektowanie i prace budowlane, powstaną tory zakończone terminalem o długości około 1 km. Druga planowana odnoga, o długości około 800 metrów, będzie zbudowana wzdłuż ulicy Świętego Bonifacego i poprowadzi aż do pętli autobusowej Stegny. Główna trasa do Miasteczka Wilanów powstanie w ciągu alei Rzeczypospolitej, a końcowy terminal trasy znajdzie się w pobliżu skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ul. Branickiego.

Wybudowanych zostanie 31 przystanków, wyposażonych w elektroniczne tablice informacyjne z rozkładem jazdy. Nowe torowisko zostanie obsadzone rozchodnikiem – rośliną, która charakteryzuje się zwiększoną odpornością na wyższe temperatury i nie wymaga podlewania. To będzie kolejne w Warszawie „zielone torowisko”.

Prace budowlane będą realizowane w latach 2022-2023.

Jak informuje stołeczny ratusz, „budowa trasy tramwajowej stanowi część projektu współfinansowanego ze środków unijnych w ramach POIiŚ 2014-2020. W jego skład wchodzi także zakup 50 nowych tramwajów niskopodłogowych, budowa zajezdni na Annopolu i montaż tablic z informacją pasażerską na przystankach. Oficjalna nazwa projektu to: Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”. Całkowity koszt projektu wynosi 1 mld 190 mln zł, przy dofinansowaniu unijnym w wysokości 555 mln zł.

PAP/AS

Tramwaj na Winnicę gotowy

Exit mobile version