ZycieStolicy.com.pl

Jak sprawić, aby nasze dzieci uprawiały sport?

Dziś (30 września 2019 roku), w Centrum Olimpijskim, odbyła się debata zorganizowana przez Fundację Rodzice dla Futbolu oraz UKS Góral Istebna. Jej przedmiotem było trudne zagadnienie jak zachęcić polską młodzież do aktywności fizycznej. Według statystyk ponad 70 proc. dzieci po ukończeniu 12 roku życia przestaje uprawiać jakąkolwiek dyscyplinę sportu. Efekty tego są dość wymierne. Co piąte dziecko w Polsce ma nadwagę. Jeszcze pięć lat temu 14,8 proc. polskich dzieci miało problem z wagą. Obecnie jest to ponad 16,5 procenta! Każdego roku liczba ta będzie się zwiększać o 400 tys. dzieci!

Debatę otworzył Marek Makuch – wiceprezes Fundacji Rodzice dla Futbolu. Wśród zaproszonych gości znaleźli się Jerzy Engel – trener piłkarski oraz Sebastian Mila – piłkarz. Były selekcjoner polskiej reprezentacji w piłce nożnej zwrócił uwagę na wyjątkową rolę rodziców i nauczycieli wychowania fizycznego. Według niego coraz mniej młodzieńców marzy o wielkiej piłkarskiej karierze. Zamiast tego wolą zostać sławnym Youtuberem czy bogatą Influencerką. Dodatkowo, sytuacji nie poprawia wszędobylski zakaz gry w piłkę. „Kiedy byłem młody, wychodziłem z domu wprost na boisko. Wystarczyło mieć pod pachą piłkę i w 2 minuty uzbierał się pełen skład i rezerwowi. Grało się do późnego wieczora. Teraz aby pograć w piłkę trzeba zarezerwować orlika, zebrać drużyny, opłacić itd.”.

smartfon czy boisko 2Sebastian Mila zwrócił uwagę, że gry czy komputer to nie nowinka technologiczna. Już jego pokolenie było kuszone. Jednak to jego rodzice starali się zaszczepić w nim sportowego ducha. Obecnie on sam stara się to robić, ze swoją córką. W debacie udział wzięli także przedstawiciele środowisk trenerskich. Zgodnie zwracali oni uwagę na różną sytuację młodzieży z dużych i mniejszych miast. Padło również pytanie, czy smartfon obecnie jest dziecku a nawet nastolatkowi potrzebny do sprawnego funkcjonowania we współczesnym świecie?

Druga część debaty dotyczyła sponsoringu sportu młodzieżowego jako elementu społecznej odpowiedzialności biznesu. Debata była też uzupełniona o briefing prasowy przedstawicieli władzy spółki Tauron Polska Energia s.a., która była jednym ze sponsorów debaty.

Exit mobile version