Site icon ZycieStolicy.com.pl

Internet zdeklasował tradycyjne media

keyboard 338507 1920

67 proc. Polaków wskazuje internet jako główne źródło informacji, a tylko 29 proc. uważa za takie źródło media społecznościowe. W kategorii telewizyjnych programów informacyjnych „Wydarzenia” Telewizji Polsat zastąpiły „Fakty” TVN na pozycji lidera źródeł informacji Polaków. Badanie pokazuje, że spada popularność radia i prasy – takie wnioski płyną z najnowszego badania IBRIS i Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Poprzednie badanie pt. „Skąd Polacy czerpią informacje o Polsce i świecie?” przeprowadzono w styczniu 2021 roku. Po upływie kwartału ponownie sprawdzono, które źródła informacji są najpopularniejsze, a które straciły na znaczeniu. W ciągu kwartału wzrosły wyniki portali internetowych, zmalały – social media. Dane do badania agregowane były z dwóch pomiarów kwietniowych N=2000 na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie respondentów w wieku 18+ (próba losowo-kwotowa).

 

W internecie portale informacyjne radzą sobie coraz lepiej

W ciągu ostatniego kwartału o 6 punktów procentowych wzrosła przewaga portali internetowych jako głównego źródła informacji Polaków. 67 proc. badanych wskazało je jako pierwsze i najważniejsze źródło newsów. Spadła za to rola mediów społecznościowych, i to aż o 9 punktów procentowych. Będąc wyborem tylko 29,5 proc. badanych, social media zostały prześcignięte przez trzy najważniejsze programy informacyjne i największy telewizyjny kanał informacyjny TVN24.

 

Prasa i radio – w odwrocie

Natomiast badanie pokazało, że w ciągu ostatniego kwartału spadła nieco popularność radia, bo o 2 punkty procentowe. Niezmiennie spada też rola prasy codziennej (o 5 pkt. proc.) i tygodników (4 pkt. proc.). Kanały informacyjne prowadzą zaciętą rywalizację, jednak zwycięsko z niej wychodzi nadal TVN 24 – wskazuje je 35,7 proc. badanych, 29,1 proc. – Polsat News, natomiast TVP Info wybiera 26,9 proc. respondentów.

 

 

Źródło: Wirtualnemedia.pl

Exit mobile version