Site icon ZycieStolicy.com.pl

GDDKiA: Rezerwowy wentylator po naprawie jest montowany w tunelu POW

tunel POW

Rezerwowy wentylator został naprawiony i jest zamontowany w tunelu POW – poinformowała rzeczniczka warszawskiego GDDKiA Małgorzata Tarnowska. Dodała, że obecnie trwają testy, a po ich zakończeniu złożony zostanie wniosek do straży pożarnej o przeprowadzenie kontroli jego działania.

Według informacji przekazanej przez rzeczniczkę warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na budowę ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy wrócił po naprawie wentylator. Urządzenie podczas ostatniej kontroli systemu przeciwpożarowego przeprowadzonej przez straż pożarną nie zadziałało tak, jak powinno.

Wentylator został naprawiony i jest zamontowany w tunelu

– podkreśliła Małgorzata Tarnowska.

Wskazała, że obecnie trwają jego testy.

Po ich zakończeniu złożymy wniosek do straży pożarnej o przeprowadzenie kontroli

– przekazała.

O uszkodzonym wentylatorze poinformował w połowie października PAP bryg. Karol Kierzkowski z Państwowej Straży Pożarnej.

Wentylacja w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy podczas naszych testów nie uzyskała wymaganych parametrów końcowych

– mówił bryg. Karol Kierzkowski.

Wskazywał wtedy, że decyzja strażaków wynikała z tego, że wentylacja, która miałaby wywiewać wszystkie toksyny, spaliny i dym nie trzyma parametrów.

Jest sześć wentylatorów, z czego jeden jest wadliwy

– tłumaczył strażak.

Wszystkie inne elementy dotyczące bezpieczeństwa przeciwpożarowego jak detekcja, klaty dymowe, wyłączniki, dojazdy przeciwpożarowe i zaopatrzenie w wodę działy prawidłowo.

Zapewnił wówczas, że gdy wadliwy wentylator zostanie naprawiony strażacy jak najszybciej przeprowadzą ponowne testy. Nie będą to testy, które trwają kilka dni. Uruchomimy przyspieszoną procedurę, podczas której będziemy się zajmować tylko tą jedną wentylacją i nic więcej nie będziemy sprawdzać

– przekazał.

O negatywnej opinii straży pożarnej poinformowała w październiku PAP także rzeczniczka warszawskiego GDDKiA Małgorzata Tarnowska.

Mimo to, że próby z „gorącym dymem” wyszły pozytywnie, czyli zadziałały systemy bezpieczeństwa, awarii uległ wentylator rezerwowy

– podkreśliła wtedy Tarnowska.

Wcześniej rzeczniczka warszawskiego GDDKiA informowała, że pozytywną opinię dotyczącą tunelu wydał sanepid.

Kontrolujący nie wnieśli uwag do dokumentacji ani do zrealizowanych robót

– mówiła Tarnowska.

Ursynowski tunel jest częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek tej trasy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.

PAP/AS

Opóźnia się otwarcie tunelu południowej obwodnicy Warszawy pod Ursynowem

Exit mobile version