326
Fundusze promocji, mało kto o nich słyszał, a to mechanizm wyciągania pieniędzy publicznych.
Oni balują a hodowla trzody chlewnej upada. Czy potrzebny nam jest taki fundusz? UPEMI (Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego), czy to prawda, że złożyliście 2 wnioski na 2025r po 800 000 zł, na promocję certyfikatu jakości mięsa QAFP.
Certyfikatu, o którym wiedzą wszyscy hodowcy i nie ma potrzeby go promować. Tak się przejada środki hodowców. Majstersztyk 

– pyta GR Ojdana na facebook’u i załącza film z imprezy za pieniądze z funduszu?




W ubiegłym roku UPEMI otrzymało ponad 5 000 000 zł na promocję mięsa wieprzowego:
– Podróż ze Smakiem
– 252 056,23 zł

– Nie wstyd Ci
Stawiam na Jakość z Polski
– 297 491,25zł


– Branża Mięsna-szanse i wyzwania
– 56 280,00 zł

– EU Dobra żywność – dobre życie
– 1 571 817,23 zł

– Schabowy jest spoko
– 126 000,00 zł

– Mięso z Polski na targach SIAL Paryż 2024
– 1 158 038,71 zł

– System QAFP
– 121 800,00 zł

– Minimalizacja stosowania antybiotyków w systemie QAFP
– 149 814,00 zł

– Zwiększenie rentowności i opłacalności produkcji trzody chlewnej
– 594 625,50zł

– Tu jest wieś, tu się trzodę hoduje
– 450 975,00 zł

Polska jest importerem mięsa wieprzowego, wiec pytanie brzmi czyje my mięso promujemy 

Jak skuteczna jest ta promocja skoro w ciągu ostatniego miesiąca pogłowie świń spadło o 3,5%

Przeciwko tej ustawie oponuje Związek Zawodowy Rolnictwa „Korona’