Na dwa miesiące przed startem sezonu i półtora roku przed igrzyskami olimpijskimi polski biathlon stracił kluczowego sponsora – Krajową Grupę Spożywczą.
Jak informuje w komunikacie Polski Związek Biathlonu:
z dniem 1 października 2024 roku, Krajowa Grupa Spożywcza S.A. z marką Polski Cukier przestała być głównym sponsorem Polskiego Związku Biathlonu.
Polski Komitet Olimpijski pismem z dnia 29 sierpnia 2024 roku, poinformował PZBiath o wypowiedzeniu umowy przez Krajową Grupę Spożywczą, która miała obowiązywać do 2026 roku. Dzięki naszej współpracy z PKOl, firma ta była istotnym partnerem polskiego biathlonu. W efekcie na 1,5 roku przed igrzyskami zostaliśmy bez ważnego wsparcia.
Decyzja ta wiąże się z nowymi wyzwaniami. Liczyliśmy na to, że do Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Cortinie d’Ampezzo/Mediolanie marka Polski Cukier będzie z nami, co pozwoliłoby na realizację projektów promujących naszą dyscyplinę oraz poprawę warunków treningowych dla naszych zawodników.
Będziemy aktywnie poszukiwać rozwiązań i dołożymy wszelkich starań, aby strata Głównego Sponsora miała jak najmniejszy wpływ na przyszłość polskiego biathlonu. Naszym priorytetem jest stworzenie stabilnego środowiska, które umożliwi dalszy rozwój talentów oraz osiąganie sukcesów na arenie międzynarodowej. Jesteśmy świadomi, jak istotne jest to dla zawodników, trenerów oraz wszystkich osób zaangażowanych w rozwój tej dyscypliny, a także dla kibiców, którzy oczekują jak najlepszych wyników.
Jednocześnie dziękujemy Polskiemu Komitetowi Olimpijskiemu i Krajowej Grupie Spożywczej S.A. za dotychczasowe wsparcie. Wasza pomoc była nieoceniona w realizacji naszych projektów.
https://www.biathlon.com.pl/post/oswiadczenie
O powody wycofania się zapytał KGS portal wp.pl. Jak przekazała rzecznik prasowa Krajowej Grupy Spożywczej S.A. Dominika Cieślak, spółka ta nie miała bezpośredniej umowy z Polskim Związkiem Biathlonu. Wszelkie świadczenia wynikały z zapisów umowy KGS S.A. z PKOl. https://sportowefakty.wp.pl/biathlon/1150293/ta-decyzja-uderzy-w-polski-biathlon-jest-oswiadczenie
Z jednej strony wycofanie się z umowy PZBiath, a z drugiej sponsorowanie Pogoń Szczecin. Umowę zawarto w marcu, miała być na 6 miesięcy. Okres ten minął a na stronie Klubu – wśród partnerów złotych widnieje marka KGS – „Polski Cukier”.
Może czas by politykę sponsoringową sportową oderwać od politycznych uwarunkowań?