648
Co sądzą o mieszkańcy o inwestycji „Tramwaj do Wilanowa”? Poniżej komentarze pod wpisem na facebooku Rafała Trzaskowskiego:
Tramwaj jest nieprzemyślaną i nietrafioną inwestycją, wykonaniem przestarzałego projektu i pomysłu, którego nikt nie updatował. A wystarczyłaby jedna stacja-odnoga metra z Wilanowa do Metro Wilanowska i wszystkie problemy byłyby rozwiązane bez tego nadziemnego bałaganu
Od ponad 2 tygodni dojazd służb ratunkowych do budynku Puławska 4/6/8 jest utrudniony. O problemie informował Tramwaje Warszawskie Urząd Dzielnicy Mokotów. Bez rezultatu. Czy mieszkańcy sami mają udrożnić przejazd, czy zrobią to Tramwaje? Czy może ma dojść do tragedii?
Zapytam inaczej…na ile ekologiczne jest wielokrotne zwiększenie korków w tak długim czasie?
Po oddaniu tej trasy powstaną kolejne gigantyczne korki…a kilka km dalej ludzie nie mogą poruszać się, pod groźbą kary, Volkswagenem który ma 70 km…no bardzo logiczne.
Czy to Strefa Brudnego Powietrza w drodze na Wilanów?
Kolejna kompromitacja spółki „Tramwaje Warszawskie”, która od lat czeka na solidny audyt.
Powsin Tramwaj będzie do Miasteczka Wilanów, ale Powsin „dzięki temu” jeszcze bardziej będzie wykluczony komunikacyjnie. Likwidacja 519 jest dla mieszkańców Powsina bardzo złym rozwiązaniem.
Panie Prezydencie Warszawy,
Przeczytałem Pana wpis z wielkim smutkiem i żalem. Dlaczego? Bo znów mieszkańcom Mokotowa, Stegien, Sadyby oraz Wilanowa jest wciskany kit i mydlone są oczy. Pomijam już wszystkie te niedogodności które codzienne życia bardzo utrudniają i powodują, iż Wilanów jest sparaliżowany budową tramwaju. Do konkretów:
1. Fakt, trzeba wymienić sposób kotwienia torowiska na wybranym odcinku, gdyż obecnie wykonane prace są wykonane wadliwie. Natomiast tylko na tym odcinku po 2 września powinny być prowadzone jakiekolwiek prace a nie całej linii.
2. Jest ustanowiony nadzór inspektorski na tej realizacji. Gdzie byli inspektorzy oraz cały nadzór inwestycji, wraz z przedstawicielami Inwestora, że dopiero teraz wychodzą takie wady?
3. Kary umowne. Każda duża umowa na generalne wykonawstwo zawiera paragrafy określające kary umowne za każdy dzień opóźnienia. 8 tygodni opóźnienia to dokładnie 48 dni kalendarzowych. Przy standardowych karach umownych na poziomie – 0,1% za każdy dzień opóźnienia to obecne opóźnienie to wartość 5% wartości kontraktu. Czy miasto otrzyma upust za niewykonanie prac w terminie?
4. Zastanawiające jest, iż w dniu w którym jest przedstawiana tak fatalna informacja dla mieszkańców Warszawy, notowania firmy Budimex na giełdzie… rosną.
Czy aby na pewno wszystko wiemy? Przy takich informacjach oraz roszczeniach miasta wobec Generalnego Wykonawcy, akcje Budimexu powinny pikować tak jak było z firmami które też spóźniały się z wielkimi realizacjami?
5. Decyzję o budowaniu „na raz” całej linii, a nie etapami podjęły władze Warszawy, co również zostało potwierdzone na konsultacjach społecznych z mieszkańcami. Budimex chciał etapować. Czy ktoś kto podjął taką decyzję poniesie konsekwencje a miasto oficjalnie uzasadni czym była ona spowodowana?
6. Polecam prześledzić wyniki ostatnich kilku wyborów (parlamentarne, samorządowe, europarlamenckie) w dzielnicach w których jest realizowana ta inwestycja. Dużo mówią i moim zdaniem warto wyciągać wnioski…
Z pozdrowieniem
Ani szybkie, ani wygodne, ani tym bardziej ekologiczne. Dwie rozkopane dzielnice od dwóch lat i zapewne jeszcze przez kolejny rok. Oddanie torów nie kończy tej inwestycji. Co widzimy po Spacerowej. Czy ktoś poniesie odpowiedzialność?
Może by tak Pan Prezydent zainteresował się swoją inwestycją przy ul. Gagarina w Warszawie? Inwestor czyli m.st Warszawa przez popełnione błędy przyczynił się do migracji karaluchów z rur ściekowych składowanych na placu budowy na najbliższe budynki. Karaluchy po godz. 23.00 widoczne są na elewacji wszystkich budynków wielorodzinnych po parzystej stronie ulicy. To nie jedyne problemy mieszkańców związane z tą inwestycją, którą Pan Prezydent tak się chwalił w mediach i na FB. Budynek przy ul. Sieleckiej 48 nie wytrzymał. Grozi katastrofą budowlaną a Wykonawca umywa ręce i twierdzi, ze mieszkańcy muszą naprawić budynek na własny koszt na co Wspólnota Mieszkaniowa musiała zaciągnąć kredyt 3 mln. zł. Wykonawca by wywinąć się od odpowiedzialności zamontował na budynku repery tyle, że już po usunięciu z placu budowy ciężkiego sprzętu. Tak się w żywe oczy kpi z ludzi i robi ich w konia. Teraz dołączył jeszcze im problem karaluchów tak jak wszystkim pozostałym mieszkańcom ul. Gagarina/ Ponadto źle odprowadzane wody zalewają okoliczne działki zalewając piwnice i wejścia do budynków. Miasto tym się nie chwali , o tym milczy. Nie chce wziąć odpowiedzialności za własne błędy. Taka ta nasza władza. Może mniej lansu a więcej odpowiedzialności i uczciwości ? To wszystko łatwo można potwierdzić kontaktując się ze Wspólnotą Mieszkaniową Gagarina 2 czy Sielecka 48. Czekamy zatem na Pana reakcję na nasze pisma bo póki co to jesteśmy zbywani.
Dajcie nam chociaż w niedzielę odpocząć…psychicznie już nie wytrzymujemy tego hałasu!!!!!!’
Porażka!!! Codziennie przejeżdżam całą trasę budowy i robolom się specjalnie nie spieszy. Kto im płaci za siedzenie z wywalonymi bebzonami i palenie papierosków cały dzień? Na całej trasie, może są 2 miejsca dziennie gdzie ktoś rzeczywiście pracuje. Patrząc na tych patałachów ktoś naprawdę wierzył w sprawne prace?
Śmiech na sali!!
Od samego początku żeście się źle zabrali za tą robotę.
Zamiast rozgrzebywać wszystko na raz należało zrobić etapowanie inwestycji i wtedy utrudnienia nie byłyby aż tak uciążliwe w tylu częściach miasta.
A że musieliście wszystko na raz rozgrzebywać i są opóźnienia, to teraz Panie Prezydencie jest Pan współodpowiedzialny za tę porażkę inwestycyjną.
To jest ogromna, największa w Polsce BEZSENSOWNA inwestycja, która KIEDYŚ może miała rację bytu, ale nie w dzisiejszych czasach. Ani to ekologiczne, ani tanie, ani wygodne. Efekt? Zmarnowane pieniądze i przedłużające się w nieskończoność zdenerwowanie mieszkańców Mokotowa, Śródmieścia, Wilanowa i wszystkich kierowców, którzy muszą tamtędy jeździć. Czy nie lepiej było przeznaczyć te pieniądze na przyspieszenie prac nad metrem i dołożeniem jednej – dwóch stacji na odcinku Wilanów – Puławska? Po co ten cyrk i zamknięte ulice? To wstyd jakich mało i panie Trzaskowski niestety przeprosiny nie mają tu racji bytu, bo cały ten projekt takiej nie ma. Niestety, można było się spodziewać, ze skoro w pierwszej kadencji nic dobrego to ugrupowanie dla miasta nie zrobiło, to i w drugiej nic się nie zmieni. Przez takie zarządzanie od lat, ludzie tacy jak ja, urodzeni, mieszkający i pracujący oraz płacący podatki w Warszawie chcą tylko z niej uciekać…
Nieudacznicy i szkodnicy. To torowisko trzeba było na buspasów budować. Ewentualnie jak już jest poprowadzone środkiem to tam też wpuścić autobusy tym samym poszerzając przestrzeń dla osobówek.
Rafał Trzaskowski – zapraszam do miasteczka w okolice sarmackiej i teodorowicza. Wąska uliczka gdzie przejeżdża na szerokość jeden samochód pusciliscie wiele bloków. ( Ta ulica obsługuje dwa kierunki – bo żaden z geniuszy nie wpadł na pomysł aby wprowadzić jednokierunkowy ruch. Zero opcji na wyjazd po ostatnim Waszym przełożeniu ruchu na al Rzeczypospolitej. Serio ręce opadają – himalaje nieudolności w organizacji. Możecie poobserwować co się dzieje jak ludzie z bloków próbują wyjechać do pracy. Śmiech przez łzy
Zamiast sto razy przepraszać trzeba było dopilnować swoich urzędników, którzy planowali inwestycję i wybierali wykonawcę. Bardziej skandalicznie prowadzonej inwestycji nie było w Warszawie od ponad 30 lat. A to samo szykuje się teraz na remontowanych estakadach Trasy Ł. Możliwe, że czas remontu estakad po praskiej stronie będzie dwa razy dłuższy, niż czas remontu dwa razy dłuższych estakad nad Myśliwiecką.
Torowisko na Goworka rozgrzebane , bo trzeba było na szybko odtrąbić „sukces” na Gagarina. Infrastruktura drogowa to jakiś żart, jeden wielki plac budowy. 8 tygodni? Chyba miesięcy widząc jak się ślimaczą te ich pożal się Boże prace. Jedną wielka porażka bez ładu i składu
Panie Trzaskowski, Budimex – Tramwaj do Wilanowa sam nie wpadł na pomysł tej budowy, proszę pomieszkać na naszym miejscu i zrozumie Pan jej bezsens
Kochany Panie Prezydencie jedna taka uważasz Górka jak była budowana Sobieskiego to krawężniki wykonano granitowe i przetrwały 50 lat. Dlaczego teraz ta badziewiastych firma instaluje betonowe krawężniki? Kto ma takie badziewie pozwolił
Niekompetentny jesteś. Za dużo lansu a za mało pracy.
To, że nie ma szans na ukończenie budowa do września było widać gołym okiem już miesiąc temu. Podlewka to dobre usprawiedliwienie żeby nie winić miasta tylko wykonawcę.
Fajnie, ze dzieci będą musiały do szkół dojeżdżać ponad godzinę a nie pół. Dzięki Rafau! No ale w służbowej limuzynie nie będzie widać problemów.
Po raz kolejny Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski oszukał mieszkańców Warszawy! Ciekawe dlaczego nie wspomniał Pan o tym opóźnieniu przed wyborami samorządowymi, choć było wiadomo już wtedy, że zapowiadany przez Pana termin oddania trasy jest nierealny…
Toż to „Gigantomania” ! Mamy przecież tramwaje w Berlinie !
To tylko niektóre komentarze pod wpisem pana Prezydenta Warszawy. I nie sposób się z nimi nie zgodzić, zarówno co do oceny inwestycji jak i samego Prezydenta Warszawy.
źródło: https://www.facebook.com/story.php/?story_fbid=1030780171737279&id=100044159183409
1 komentarz
Linia tramwajowa do Wilanowa jest zbędna. Nie należało rozpoczynać tej inwestycji, tylko wymalować na Sobieskiego buspasy. Odpowiedzialni za rozpoczęcie tego absurdu powinni trafić na długie lata do więzienia.
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.