Bielański radny Piotr Walas w interpelacji wnioskuje o wyznaczenie miejsc postojowych wzdłuż ulicy Broniewskiego. Proponuje zwęzić jezdnię, a pozostałą przestrzeń wykorzystać jako pas do parkowania równoległego. Postulat radnego został pozytywnie przyjęty przez Zarząd Transportu Miejskiego i Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym.
Pomysł wyznaczenia miejsc postojowych zaproponował w interpelacji radny Piotr Walas. Zmiany miałyby dotyczyć odcinka ulicy Broniewskiego od Alei Armii Krajowej do Alei Reymonta. Radny proponuje zwęzić pasy ruchu w obydwu kierunkach do maksymalnie 3,5 metra (jezdnia ma szerokość 10 metrów).
Taka organizacja ruchu pozwoli uzyskać minimum 3 metry szerokości dla stanowisk postojowych
– napisał w interpelacji.
Jak przekonuje, „wygospodarowanie miejsc postojowych z części istniejącej jezdni nie będzie generować dużych kosztów, gdyż jedyne koszty związane z tym przedsięwzięciem będą polegały na opracowaniu stosownej dokumentacji oraz wprowadzeniu odpowiednich oznaczeń w terenie”. Tłumaczy też, że „przeprowadzenie powyższych prac będzie z olbrzymią korzyścią dla mieszkańców, którzy mają problem z zaparkowaniem swoich aut w okolicy. Przyczyni się to również: do ochrony środowiska, gdyż ograniczy nielegalne rozjeżdżanie terenów zielonych”. Możliwość zaparkowania auta przy ulicy spowoduje – według radnego – mniejsze zatłoczenie na osiedlowych podwórkach. Walas proponuje wyznaczenie pasa do postoju po przeciwnej stronie jezdni, niż tory tramwajowe.
Z pomysłem zgadzają się zarówno Zarząd Dróg Miejskich, jak i Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym.
Popieramy postulat radnego dotyczący wyznaczenia miejsc postojowych wzdłuż ulicy Broniewskiego. Należy przy tym zwrócić szczególną uwagę na lokalizacje miejsc postojowych w pobliżu skrzyżowań i przejść dla pieszych
– napisał Zarząd Transportu Miejskiego w piśmie przesłanym do Biurze Zarządzania Ruchem Drogowym.
Zaznaczył w nim, że „warto również rozważyć możliwość dojścia do miejsc postojowych”. W podobnym tonie wypowiedziało się BZRD, które jednocześnie zwróciło się do ZDM o „sporządzenie odpowiedniej dokumentacji techniczne”.
PAP/AS
Społecznicy protestują przeciwko zwężaniu ulic: ZDM to „Zarząd Destrukcji Miasta”