Site icon ZycieStolicy.com.pl

Biejat: zamierzam rozszerzyć program bezpiecznych ulic przy szkołach

jkkjjkj

Zamierzam rozszerzyć i przyspieszyć program bezpiecznych ulic przy szkołach – powiedziała w piątek kandydatka na prezydentkę Warszawy, wicemarszałkini Senatu Magdalena Biejat. Zwróciła także uwagę na konieczność stworzenia naziemnych przejść dla pieszych w wielu miejscach stolicy.

Podczas piątkowej konferencji prasowej przed Dworcem Wileńskim w Warszawie Magdalena Biejat (KKW Lewicy i Ruchów Miejskich) mówiła o dostępnej Warszawie, a więc jak określiła – „takiej, której przestrzeń jest przyjazna, nadająca się do użytkowania przez każdego człowieka”.

Jej zdaniem „brak przejścia przez ulicę Targową jest symbolem tego, jak niedostępne bywa miasto dziś za rządów Platformy Obywatelskiej”.

„Naszym celem jest stworzenie takiej przestrzeni miejskiej, która będzie dobra zarówno dla tego, kto jest sprawny i może szybkim krokiem przebiec przez za krótkie zielone światła, jak i dla tego, kto ma małe dzieci czy jest starszą osobą, która ma problemy z poruszaniem się. W związku z tym, chcemy zadbać, aby wszędzie tam, gdzie piesi tego potrzebują pojawiły się przejścia naziemne” – zapowiedziała Biejat. Jako przykład wymieniła ulicę Targową, Rondo Waszyngtona, ulicę Ostrobramską oraz przystanek autobusowy przy Głównym Urzędzie Statystycznym.

Zapowiedziała, że zamierza rozszerzyć i przyspieszyć „program bezpiecznych ulic przy szkołach”, polegający na ograniczeniu ruchu samochodowego przy placówkach edukacyjnych w godzinach, kiedy dzieci i młodzież rozpoczynają i kończą zajęcia lekcyjne.

„Chcemy, aby każde dziecko bez względu czy dociera do placówki transportem publicznym, pieszo czy rowerem bądź hulajnogą, nie musiało przeciskać się przez samochody” – powiedziała. Zaznaczyła, że „możemy mieć miasto dobre, bezpieczne i dostępne dla wszystkich”.

Kandydat do Rady m.st. Warszawy Jan Mencwel zwrócił uwagę, że na Pradze jest ok. 30 pustych zabytkowych, przedwojennych kamienic, będących często własnością miasta, w których mogliby mieszkać ludzie. „Remontując pustostany możemy odpowiedzieć na kryzys mieszkaniowy w Warszawie” – ocenił.

Powiedział także o planach zmian na ulicy Targowej. „Chcemy, aby było na niej więcej zieleni oraz prężnie działające małe przedsiębiorstwa, a nie jak to ma miejsce obecnie – sklepy całodobowe z alkoholem oraz sieciowe” – powiedział. Dodał, że „planowane jest również poszerzenie ulicy i przeniesienie ruchu rowerowego na jezdnię”.

źródło: PAP.

Exit mobile version