Otworzyliśmy oferty w przetargu na budowę nowej trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka. Chętnych do przeprowadzenia prac jest siedem firm. Nowe i zmodernizowane tory będą miały długość ok. 3,5 km – przekazał w czwartek stołeczny ratusz. Nowa trasa ma zapewnić szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż tramwajem – według zapowiedzi – nie przekroczy 15 minut.
Budowa tramwaju na Kasprzaka to tylko część programu inwestycji w ekologiczny transport publiczny dla Warszawy. W tym roku stolica otrzyma pierwsze ze 123 zamówionych nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Do 2023 roku powstanie też połączenie tramwajowe do Wilanowa, na Stegny i Sielce. A już w połowie tego roku po nowych torach dojadą tramwaje na Winnicę na Białołęce. Oprócz tego, Tramwaje Warszawskie zbudują też najnowocześniejszą, inteligentną zajezdnię w Polsce i przygotowują kolejne projekty, które pozwolą zbudować kilkanaście kilometrów kolejnych tras tramwajowych
– powiedział o tej inwestycji prezydent stolicy Rafał Trzaskowski.
#SpełniamyObietnice i rozwijamy transport publiczny w @warszawa! Otworzyliśmy oferty w przetargu na budowę nowej trasy łączącej nowe osiedla na @MiejskaWola z centrum. Prace obejmą budowę 2,3 km nowych torów między Skierniewicką a Wolską, a kolejne 1,2 km zostanie zmodernizowane. pic.twitter.com/Rr2ZLVFGlh
— Rafał Trzaskowski (@trzaskowski_) February 11, 2021
Do przetargu zgłosiło się siedem firm. Sześć z nich złożyło oferty zbliżone do zaplanowanego budżetu na inwestycję, który wynosi nieco ponad 240 mln złotych brutto. „Teraz oferty zostaną zweryfikowane i sprawdzone. Potencjalni wykonawcy na koniec przystąpią do aukcji elektronicznej, co będzie mogło pozwolić na obniżenie zaproponowanych cen” – poinformował magistrat. Jak przekazano, prace w terenie ruszą po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą.
Nowa trasa na Kasprzaka powstanie na liczącym 2,3 km odcinku między Wolską a Skierniewicką. Tramwajarze zbudują tam nowe tory. Istniejące – o długości ok. 1,2 km – na Wolskiej i Kasprzaka zostaną za to zmodernizowane. Powstaną też nowe przystanki – przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach. Ratusz zapowiada też, że tory na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, będą obsadzone zielenią.
Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca, po podpisaniu umowy, na realizację zadania będzie miał 20 miesięcy. Nie będą do tego czasu wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Jeśli pogoda pozwoli, będzie mógł pracować także w tym okresie.
PAP/AS