Site icon ZycieStolicy.com.pl

A taki był elektryczny… Radny wrzucił zdjęcie holowanego autobusu

elektryk wiatraczna

Marek Borkowski – radny z Grochowa wrzucił na swój profil twitterowy zdjęcie holowanego autobusu miejskiego, który najprawdopodobniej z powodu napędu elektrycznego, nie był w stanie sam pojechać podczas mroźnego dnia.

Jak napisał radny:

Tak właśnie kończą się zabawy elektrycznością, czyli autobus
@WTP_Warszawa
holowany na #RondoWaszyngtona ile razy trzeba powtarzać w Polsce żadne tam bateryjki tylko solidny sprawdzony napęd #LPG

Warszawa nie jest jedyną europejską stolicą w której takie wypadki się zdarzały. Ostatnie mroźne tygodnie pokazały również w Berlinie, że komunikacja miejska jak również prywatne samochody elektryczne nie były w stanie funkcjonować podczas takiej pogody.

Samochody elektryczne i zima – kiepskie połączenie

Któż z nas nie widział lub nie doświadczył, albo też nie słyszał o sytuacji, w której komuś zabrakło paliwa. Zawsze kończy się to nieplanowanym postojem na poboczu i co najmniej koniecznością uzupełnienia paliwa w ilości pozwalającej „dotoczyć się” do najbliższej stacji paliw. Ale tak przyziemny problem jak brak paliwa, a właściwie energii, dotyczy również samochodów elektrycznych.

Bez wątpienia „elektryki” mają wiele zalet takich jak m.in. możliwe do uzyskania osiągi, relatywnie niski koszt podróżowania, nieskomplikowana budowa w porównaniu do silnika spalinowego czy też komfort podróżowania w ciszy bez dźwięku jednostki napędowej. Wady to wciąż dość spora masa, cena i ograniczony zasięg, który jak się okazuje, w niesprzyjających warunkach może być jeszcze krótszy.

Jak nie trudno się domyśleć, najbardziej „zabójczy” dla zasięgu jest mróz i to nawet niewielki. Problemem jest jednak nie tyle zmniejszenie się pojemności akumulatorów, co energia potrzebna do zaspokojenia innych potrzeb. Część z niej wykorzystywana jest m.in. do podgrzania wymrożonych ogniw elektrycznych, ale zdecydowana większość konsumowana jest przez układ wentylacji kabiny, który robi wszystko by uzyskać i utrzymać we wnętrzu komfortową temperaturę.

Jak e-auta kończą na złomowisku i mają niewiele wspólnego z ekologią

Exit mobile version